Saturday, 10 May 2014

Cara-Cara Memesan Produk Herbalife dari Awal Hingga Akhir Pesanan

Hai, bertemu kembali kita di arena ini...hari ini, saya akan mengajar anda semua tatacara memesan produk Herbalife melalui sistem online herbalife...seperti biasa, saya akan ajar anda semua menggunakan gambar step-by-step...jika ada part mana yang kurang jelas atau tidak faham, jangan segan jangan malu...bertanya sahaja kepada saya...insyaallah, saya akan selesaikan masalah anda... :)

ok, dalam pembelajaran hari ini, pengalaman penulis dalam memesan produk ini ada sedikit trickynya...oh ya, sebelum pergi jauh, penulis ingin nyatakan bahawa kebanyakkan produk-produk Herbalife ini dihantar melalui syarikat Citylink dan Pos Laju...ianya depends...hehe...

jadi, ayuh, kita mulakan pengembaraan kita hari ini....first thing, apa yang kita perlu buat ialah, pergi ke laman web https://my.myherbalife.com/



dan setelah masukkan maklumat di ID dan PIN di kotak "Log Masuk", anda akan dibawa ke page ini


pilih "Senarai Harga Online" dan anda akan dibawa ke page ini..


ini adalah laman untuk anda memilih produk...di bahagian "Pilih Kategori", ia terdapat hampir 11 pilihan...once anda memilih produk, klik butang "Tambah ke Dalam Troli" dan secara automatik, sistem ini akan kirakan jumlah volum poin anda sendiri...jika dalam pembelian di atas satu resit anda ialah 1000vp pada awal bulan, anda akan terus dapat potongan diskaun sebanyak 42%....tetapi, jika hanya melakukan pembelian 500vp, anda hanya akan merasai kadar diskaun sebanyak 35%...

tetapi, diingatkan, pada bulan seterusnya, kadar diskaun anda yang 42% itu akan jatuh pada 35% kerana ianya tidak bersifat kekal...tetapi, jangan runsing, untuk memastikan ianya kekal, anda perlulah membuat 2500vp sepanjang 3 bulan berturut-turut...then, barulah anda dapat menikmati kemanisan 42% sepanjang hayat....hehe...

macam penulis x dapat da...silap perkiraan dahulu...akhirnya, penulis seumur hidup, kadar diskaun hanyalah 35%..hehe....

ok, pasti ada yang tertanya-tanya...1000vp itu RM1000 ke...hehe...mulanya, penulis pun macam anda juga, tetapi, sebenarnya bukan, 1000vp itu bersamaan anda mengeluarkan modal hampir RM4000++ ..jadi, setelah anda memilih produk apa yang ingin dipesan, anda boleh edit di bahagian "Opsyen Penghantaran" dibahagian kanan bawah itu...Jenis ambil pula ada dua samada "Pungutan" atau "Penghantaran"...hehe..

ok, setelah selesai, anda akan dapat page seperti ini...


ok, setelah itu, cara pembayarannya pula, anda memilih "Pindahan Kawat" seperti gambar di bawah ini

lepas anda pilih menu "Pindahan Kawat", anda akan dapat informasi seperti no.akaun Herbalife yang anda akan transferkan wang melalui akaun Maybank


ok, setel di bahagian sistem herbalife ini, then, langkah seterusnya, pergi buka akaun Maybank anda dan
pilih "Favourite 3rd Party Account Transfer" seperti gambar di bawah ini...bagi anda yang belum menjadikan Akaun Herbalife sebagai akaun favourite anda, klik sini untuk melihat kaedah-kaedah menjadikan akaun Herbalife sebagai akaun favourite anda...


ok, selepas menekan bahagian itu, anda akan dibawa masuk ke page ini


dan disini, anda hanya perlu akaun favourite anda melalui "drop-down menu" sahaja..dan, isikan maklumat yang selebihnya...selepas itu, klik butang "Continue" dan anda akan dibawa masuk ke page ini pula..


disini, anda perlu pastikan bahawa semua maklumat yang diisi adalah betul, tepat dan benar...setelah anda yakin, klik butang "Confirm" dan anda akan dibawa ke page ini


haaaa, dekat sini TRICKY nyaaaaa...jangan fikir da selesai transfer, kerja anda sudah selesai...masih belum lagi...nampak tak butang "Print Receipt" tu....haaaa, saya nak anda semua tekan dan ia akan bawa ke bahagian ini...

haaaa, nampak x yang merah-merah tu....jap ae, sebelum tu, pergi semula kat sistem myherbalife tu dan tengok no.order nya itu seperti yang saya bulatkan di dalam gambar bawah ini


ok, sekarang...saya akan jelaskan apa fungsi yang warna merah itu...hehe

ok, dalam sistem Herbalife ini, setelah anda membuat pesanan secara online, anda perlu menghubungi pejabatnya di talian 0326876333 untuk membuat pengesahan produk...mungkin ada di antara anda yang tertanya-tanya, kalau begitu, apa faedah kita mendaftar secara online, kalau kena hubungi pejabatnya juga...hehe...

sebenarnya, kalau kita tidak hubungi semula pun, barang still sampai, cuma lambat sedikit...kerana produk Herbalife ini adalah produk kegilaan kebanyakkan orang, jadi pesanan dalam sehari sahaja sudah menyebabkan database pemesanan penuh...jadi, kalau nak tunggu queue memang slow, untuk tidak terasa lewat, kita direct hubungi sahaja....waktu dibenarkan hubungi pula ialah seperti tertera di gambar bawah ini...


ok, berbalik yang pada saya bulatkan dengan warna merah tadi, semasa anda hubungi pejabatnya itu, anda pilih pilihan no.1 untuk "Pengesahan Produk"...dan tunggu operatornya jawab...bila diorang sudah angkat, diorang akan meminta no.order, jumlah bayaran, tarikh bank in, dan pukul berapa bank in...jadi, berbalik pada gambar di atas tadi, kesemua kriteria-kriteria yang diperlukan oleh pejabat tersebut, sudah saya tandakan dengan bulatan warna merah...jadi, anda hanya perlu memberi details-details ini pada mereka...

dan kebiasaannya, selepas 3 jam, membuat pengesahan order melalui talian, anda akan dapati, nilai volum poin dalam sistem myherbalife korunk, akan update...

see, x susah kan....pada mulanya, mungkin anda belum biasa, insyallah, day-by-day, anda akan lalui semua ini dengan mudah dan bergaya...hehe

Dengan ini, tamatlah pengajian kita untuk hari ini tentang bagaiamana untuk memesan produk herbalife melalui sistem online....Jumpa lagi di blog akan datang :D

1 comment: